HJT pro ženy

Hormonální jógovou terapii (HJT) vyvinula v Brazílii před mnoha lety Dinah Rodrigues (90 let). Je tvořena řadou dynamických cvičení se speciálními dechovými technikami. Tato cvičení působí především na systém hormonálních žláz ženy a s jejich pomocí mohou být zmírňovány či zcela odstraněny potíže v období menopauzy (návaly horka, nespavost, migréna, deprese, vypadávání vlasů, lámavost nehtů, ztráta libida, kloubní potíže apod.) nebo způsobené vlivem nerovnováhy ženských hormonů, zejména estrogenu. HJT je vhodná i pro mladší ženy, které trápí PMS (premenstruační syndrom) či problémy s otěhotněním (až neplodnost).

HJT zahrnuje i cvičení zaměřená proti stresu a ke všeobecnému zklidnění vegetativní nervové soustavy.

Hormonální jóga je kombinací speciálních dechových technik a tělesných zámků (bandhy), pozic (ásany) a tibetského energetického cvičení. To všechno působí na soustavu žláz s vnitřní sekrecí (vaječníky, štítná žláza, hypofýza, nadledvinky) a pomáhá vše vracet do rovnováhy.

NENÍ POTŘEBA MÍT PŘEDCHOZÍ ZKUŠENOSTI S JÓGOU.

Na seminářích a kurzech se společně naučíme celou sestavu HJT, kterou je pak schopna každá žena zacvičit sama doma. Sestava trvá přibližně 30 minut a je vhodné ji cvičit 3x až 4 x týdně, tzv. čím častěji, tím rychleji se dostaví výsledky, minimálně po dobu 3 - 4 měsíců. Každá účastnice kurzu nebo semináře obdrží výukové materiály.


Sestavu se můžete naučit v rámci vícetýdenního kurzu či víkendového semináře. Seminář probíhá jako jednodenní nebo dvoudenní. Obsah je u obou variant totožný.

Na 2 denním semináři je více prostoru k diskuzi, na závěr opakujeme vícekrát celou sestavu.

V rámci 1 denního semináře zopakujeme celou sestavu 1-2x, v ceně je jedna opakovací lekce, kde doladíme případné chyby + prostor na dotazy. 

Viz Kurzy a semináře.

DŮLEŽITÉ INFORMACE: 

  • Kurz či seminář je potřeba uhradit nejpozději 14 dní před jeho konáním. Platba probíhá předem převodem na účet. Pokud platbu nestihnete poslat včas, napište na hormonaljoga@seznam.cz. Jestliže není kurz či seminář včas zaplacen, nemohu Vám držet rezervované místo a přepouštím ho náhradnici.
  • STORNO PODMÍNKY: Při odhlášení se ze semináře/kurzu 7 a méně dní před jeho začátkem, kurzovné propadá v plné výši. Je možné za sebe poslat NÁHRADNICI.  
  • Seminář neopravňuje sestavu vyučovat dále!
  • Změny v termínech vyhrazeny.
  • Koncové časy každého dne jsou pouze orientační a mohou se lišit.
  • VŠECHNY KURZY A SEMINÁŘE SE KONAJÍ V MAXIMÁLNÍM POČTU 10 ÚČASTNIC, ABY BYL ZARUČEN INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
  • Vedu i INDIVIDUÁLNÍ LEKCE (1-3 osoby), více informací na hormonaljoga@seznam.cz, cena viz Ceník

Kdy je HJT vhodná:

  • ženy od 35 let (nastává přirozený pokles hladiny hormonů ve vaječnících)
  • ženy s hormonálními problémy typu cyst na vaječnících, silných menstruačních bolestí, vynechání menstruace, PMS, polycystické vaječníky, myomy (do 6 cm)
  • mladé ženy, které nemohou otěhotnět; byla jim diagnostikována neplodnost
  • mladé ženy s předčasnou menopauzou v důsledku dlouhodobého psychického stresu nebo intenzivní tělesné zátěže
  • při ztrátě menstruace a ovulace
  • při nepravidelném menstruačním cyklu
  • při snížené funkci štítné žlázy
  • při inkontinenci


Kdy nesmíme cvičit HJT:

  • v těhotenství
  • při hormonálně (estrogenem) podmíněné rakovině prsu
  • při akutní endometrióze
  • při zánětu v břišní dutině či během prvních tří měsíců po operaci v oblasti břišní dutiny
  • při velkém myomu v děloze (nad 6 cm)
  • při kardiovaskulárním onemocnění
  • při pokročílé osteoporóze


Pravidla správného cvičení sestavy HJT:

  1. Neměníme pořadí cviků sestavy
  2. Nevynecháváme cviky ze sestavy, pokud to není např. ze zdravotních důvodů či při menstruaci nutné
  3. Důležité jsou všechny tři části sestavy, které vždy cvičíme dohromady (zahřívací část, každodenní sestava, harmonizace energie a čaker)
  4. Aby se dostavily výsledky, je třeba cvičit první tři měsíce ideálně každý den, a poté případně zvolnit na 3-4x týdně. Po určité době už budete znát svoje tělo mnohem lépe, a když se na něj naladíte, tak poznáte, kdy je potřeba si zacvičit
  5. Pokud cvičíte sestavu z důvodu prevence, tak postačí od začátku cvičit 3-4x týdně, čím častěji tím lépe
  6. Zařazujeme protistresové cviky